Geplaatst op
Van de TAG Heuer om de pols van Max Verstappen tot de tientallen reclameborden van Rolex op circuits. Luxe horlogemerken en de Formule 1. Het zijn twee werelden die al jaren goed samengaan. Bijna ieder team heeft wel een officiële horlogepartner en de coureurs zijn gewilde uithangborden voor de merken en het imago dat ze willen uitdragen. In dit blog lichten we een aantal indrukwekkende sponsorovereenkomsten eruit.
Rolex – Formule 1
We beginnen met de grootste horlogedeal in de koningsklasse van de autosport. Rolex is de “offcial timekeeper” van de Formule 1, globale partner en maker van het officiële formule 1 horloge. Daarnaast sponsoren ze meerdere GP’s, waarbij ze op bijna ieder reclamebord langs het circuit te zien zijn. Heineken is bijvoorbeeld een andere bekende partner en sponsor van races.
TAG Heuer – Red Bull Racing
Een tweede belangrijke en bekende partnerschap in de Formule 1 is die van TAG Heuer en Red Bull Racing. TAG Heuer is al langer actief in de racewereld en niet alleen als leverancier van horloges aan rijders. In de jaren 80 waren ze al betrokken bij het produceren van motoren voor het McLaren raceteam. Dit was ook het geval toen de motor van de Red Bull nog geleverd werd door Renault. Tegenwoordig zie je TAG Heuer vooral op de auto staan en komen ze in beeld bij ieder interview van Max Verstappen en Pierre Gasly
IWC Schaffhausen – Mercedes
Het Zwitsers-Amerikaanse horlogemerk IWC Schaffhausen is sinds 2013 de officiële sponsor van het meest dominante team van de laatste jaren. Hun logo staat op de auto en bijna ieder weekend is er wel een IWC horloge op het podium te zien door de prestaties van Hamilton en Bottas. Daarnaast hebben ze goed nagedacht over de exposure van hun horloges, door een model op de handschoen van de coureurs te plaatsen.
Hublot – Scuderia Ferrari
Hoewel Mercedes de laatste jaren het succesvolste team is in de Formule 1, is Ferrari nog altijd het meest iconische merk en team verbonden met de sport. Als horlogemerk is het daarom een bijzonder gewild team om jezelf aan te verbinden. Sinds 2011 is Hublot de gelukkige, met een ambitieus partnerschap. Zo hebben ze samen een meerdere horloges ontworpen en geproduceerd, met als uitschieter de Hublot MP-05 “La Ferrari”.